Супрацоўніцтва з Узброенымі Сіламі Расійскай Федэрацыі

Супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Расійскай Федэрацыяй у ваеннай і ваенна-тэхнічнай сферах ажыццяўляецца ў інтарэсах забеспячэння ваеннай бяспекі Саюзнай дзяржавы і накіравана на падтрыманне неабходнага ваеннага патэнцыялу, якасную падрыхтоўку узброеных сіл, планаванне і арганізацыю сумесных мер па прадухіленню ваеннай пагрозы і адбiццю агрэсіі на агульнай абароннай прасторы як на двухбаковай аснове ў рамках Дамовы аб стварэнні Саюзнай дзяржавы, так і на шматбаковай - у фарматах Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы і Садружнасці Незалежных Дзяржаў.

Асноўныя напрамкі ваеннага супрацоўніцтва: 


Развіццё нарматыўнай прававой базы

З Расійскай Федэрацыяй заключана 35 міжнародных дагавораў, рэалізацыя якіх накіравана на каардынацыю сумеснай дзейнасці ў ваеннай сферы, галіне ваенна-паветраных сіл і войскаў супрацьпаветранай абароны, рашэнне пытанняў ваенна-тэхнічнага супрацоўніцтва, выкананне абавязацельстваў у галіне кантролю над узбраеннямі, ваеннай разведкі, сумеснае выкарыстанне аб'ектаў ваеннай інфраструктуры, забеспячэнне рэгіянальнай бяспекі, стварэнне аб'яднаных сістэм РГВ (С), у тым ліку сістэмы інфармацыйнага забеспячэння ваеннага супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі і Адзінай рэгіянальнай сістэмы супрацьпаветранай абароны Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі.

Дагаворна-прававая база двухбаковага супрацоўніцтва з Расійскай Федэрацыяй і шматбаковага супрацоўніцтва ў фарматах АДКБ і СНД на сапраўдны момант дазваляе рэгуляваць практычна ўвесь комплекс адносін у ваеннай і ваенна-тэхнічнай галінах. 


Забеспячэнне функцыянавання РГВ (С) ажыццяўляецца з 2000 года.

У гэтых мэтах праводзяцца мерапрыемствы сумеснага планавання прымянення групiроўкі, работа па ўдасканаленню і забеспячэнню функцыянавання сістэмы кіравання РГВ (С), стварэнню і развіццю адзіных (аб'яднаных) ваенных сістэм (разведкі, сувязі, тылавога, тэхнічнага забеспячэння і інш), удасканаленню матэрыяльнай базы і цыклу жыццядзейнасці аб'ектаў ваеннай інфраструктуры на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, спланаваных да сумеснага выкарыстання войскамі.

У адпаведнасці з штогадовымі планамі сумесных мерапрыемстваў па забеспячэнню функцыянавання РГВ (С) праводзяцца сумесныя мерапрыемствы аператыўнай і баявой падрыхтоўкі рознага ўзроўню. Беларускія і расійскія падраздзяленні, злучэнні і воінскія часці, органы ваеннага кіравання рэгулярна прымаюць удзел у сумесных вучэннях і трэніроўках на тэрыторыях дзвюх дзяржаў.

У 2011 годзе з 16 па 22 верасня было праведзена сумеснае аператыўнае вучэнне ўзброеных сіл Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі на тэрыторыі Расiі «Шчыт Саюза-2011», якое дазволіла ўдасканалiць аператыўную сумяшчальнасць войскаў Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі, узаемадзеянне органаў ваеннага кіравання, злучэнняў і воінскіх часцей , іх палявую вывучку пры сумесным выкананні задач.

Вучэнне прадэманстравала трываласць саюзніцкіх адносін, умацаванне пазіцыі Саюзнай дзяржавы, як аднаго з асноўных геапалітычных суб'ектаў у Еўропе.

Рэалізуецца Праграма Саюзнай дзяржавы "Удасканаленне аб'ектаў ваеннай інфраструктуры, якія плануюцца да сумеснага выкарыстання ў інтарэсах забеспячэння РГВ (С)". У Праграме спланавана рашэнне наступных асноўных задач: давядзенне аб'ектаў авіяцыйнай інфраструктуры, якія плануюцца да сумеснага выкарыстання ў інтарэсах забеспячэння РГВ (С) да нормаў прыдатнасці да эксплуатацыі; паляпшэнне тэхнічных характарыстык артылерыйскіх арсеналаў, баз і складоў тылу па размяшчэнню, захаванню, прыёму і выдачы запасаў узбраення , боепрыпасаў і матэрыяльных сродкаў, прывядзенне іх да сучасных нарматыўным паказчыкаў; павышэнне якасці і стандартызацыя аб'ёму медыцынскай дапамогі, якая прадастаўляецца ваеннаслужачым і членам іх сем'яў.

Штогод праводзяцца мерапрыемствы па ўдасканаленню сістэмы кіравання. Асаблівая ўвага звяртаецца на аснашчэнне пунктаў кіравання Аб'яднанага камандавання РГВ (С) сучаснымі сродкамі кіравання і апрацоўкі інфармацыі, стварэнне і мадэрнізацыю лакальных вылічальных сетак, аб'яднанне іх у карпаратыўную вылічальную сетку. 


 СупрацоўніцтваўгалінеСПАнакіравананарэалізацыюдасягнутыхдамоўленасцейякнадвухбаковай, такішматбаковайаснове. Мае станоўчую дынаміку і ажыццяўляецца з улікам узаемных інтарэсаў.

Асноўныя напрамкі супрацоўніцтва:

  • сумесная баявая падрыхтоўка;
  • падрыхтоўка спецыялістаў ВПС і войскаў СПА на базе навучальных цэнтраў ВПС Расіі;
  • падтрыманне ў боегатовым стане ўзбраення і ваеннай тэхнікі злучэнняў і воінскіх часцей.

Адным з напрамкаў узаемадзеяння з'яўляецца нясенне сумеснага баявога дзяжурства па СПА. Важна адзначыць, што пашырэнне ўзаемадзеяння дзяжурных па супрацьпаветранай абароне мае першараднае значэнне для забеспячэння абароны паветранай прасторы абедзвюх дзяржаў.

Асаблівая ўвага надаецца сумеснай баявой падрыхтоўцы.

У мінулым годзе прадстаўнікі Узброеных Сіл Рэспублікі Беларусь прынялі ўдзел у сумесным вучэнні з баявой стральбой войскаў (сіл) Ваенна-паветраных сіл (супрацьпаветранай абароны, ваенна-паветраных сіл і войскаў супрацьпаветранай абароны, сіл паветранай абароны) дзяржаў-удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў «Баявая садружнасць -2011» і сумесным аператыўным вучэнні ўзброеных сіл Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі «Шчыт Саюза-2011».

Правядзенне рознага ўзроўню вучэнняў з баявой стральбой на расійскіх палігонах дазваляе:

  • павышаць узровень баявой падрыхтоўкі злучэнняў і воінскіх часцей ВПС і войскаў СПА і баявую зладжанасць пры адбiцці ўдараў паветранага праціўніка;
  • паляпшаць палявую вывучку асабовага складу падраздзяленняў і воінскіх часцей у ходзе выканання баявых стрэльбаў;
  • удасканальваць практычныя навыкі камандзіраў і штабоў па кіраванню перакладам войскаў з мірнага на ваенны час, перадыслакацыі войскаў і вядзенню баявых дзеянняў у новым пазіцыйным раёне;
  • удасканальваць практычную падрыхтоўку прафесарска-выкладчыцкага складу факультэта супрацьпаветранай абароны і праводзіць стажыроўку ваеннаслужачых установы адукацыі «Ваенная акадэмія Рэспублікі Беларусь». 


СупрацоўніцтваўгалінеСПАнакіравананарэалізацыюдасягнутыхдамоўленасцейякнадвухбаковай, такішматбаковайаснове. Мае станоўчую дынаміку і ажыццяўляецца з улікам узаемных інтарэсаў.

Асноўныя напрамкі супрацоўніцтва:

  • сумесная баявая падрыхтоўка;
  • падрыхтоўка спецыялістаў ВПС і войскаў СПА на базе навучальных цэнтраў ВПС Расіі;
  • падтрыманне ў боегатовым стане ўзбраення і ваеннай тэхнікі злучэнняў і воінскіх часцей.

Адным з напрамкаў узаемадзеяння з'яўляецца нясенне сумеснага баявога дзяжурства па СПА. Важна адзначыць, што пашырэнне ўзаемадзеяння дзяжурных па супрацьпаветранай абароне мае першараднае значэнне для забеспячэння абароны паветранай прасторы абедзвюх дзяржаў.

Асаблівая ўвага надаецца сумеснай баявой падрыхтоўцы.

У мінулым годзе прадстаўнікі Узброеных Сіл Рэспублікі Беларусь прынялі ўдзел у сумесным вучэнні з баявой стральбой войскаў (сіл) Ваенна-паветраных сіл (супрацьпаветранай абароны, ваенна-паветраных сіл і войскаў супрацьпаветранай абароны, сіл паветранай абароны) дзяржаў-удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў «Баявая садружнасць -2011» і сумесным аператыўным вучэнні ўзброеных сіл Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі «Шчыт Саюза-2011».

Правядзенне рознага ўзроўню вучэнняў з баявой стральбой на расійскіх палігонах дазваляе:

  • павышаць узровень баявой падрыхтоўкі злучэнняў і воінскіх часцей ВПС і войскаў СПА і баявую зладжанасць пры адбiцці ўдараў паветранага праціўніка;
  • паляпшаць палявую вывучку асабовага складу падраздзяленняў і воінскіх часцей у ходзе выканання баявых стрэльбаў;
  • удасканальваць практычныя навыкі камандзіраў і штабоў па кіраванню перакладам войскаў з мірнага на ваенны час, перадыслакацыі войскаў і вядзенню баявых дзеянняў у новым пазіцыйным раёне;
  • удасканальваць практычную падрыхтоўку прафесарска-выкладчыцкага складу факультэта супрацьпаветранай абароны і праводзіць стажыроўку ваеннаслужачых установы адукацыі «Ваенная акадэмія Рэспублікі Беларусь». 


 Супрацоўніцтва па пытаннях выканання міжнародных дагавораў і пагадненняў у галіне кантролю над узбраеннямі ажыццяўляецца на аснове ўзаемнага ўліку інтарэсаў бакоў па асноўных напрамках:

  • каардынацыя пазіцый міністэрстваў абароны Беларусі і Расіі ў галіне верыфікацыі ў рамках пасяджэнняў Сумеснай кансультатыўнай групы па пытаннях кантролю над узбраеннямі, у ходзе якіх ўзгадняюцца пазіцыі ваенных ведамстваў па пытаннях рэалізацыі Венскага дакумента 2011 года, дагавораў па адкрытым небе і аб скарачэнні і абмежаванні стратэгічных наступальных узбраенняў;
  • правядзенне сумесных інспекцый названых раёнаў па Венскім дакуменце 2011 года і на тэрыторыі ЗША па Дагаворы аб скарачэнні і абмежаванні стратэгічных наступальных узбраенняў, назiральных палётаў у рамках Дагавора па адкрытым небе;
  • абмен інфармацыяй па праведзеным інспекцыям на тэрыторыях іншых дзяржаў-удзельніц дагавораў і пагадненняў у галіне кантролю над узбраеннямі. 


Навучаннебеларускіхваеннаслужачыхуваенна-навучальныхустановахМіністэрстваабароныРасійскайФедэрацыі да 2008 г. ажыццяўлялася ў адпаведнасці з сумеснай праграмай Саюзнай дзяржавы "Падрыхтоўка беларускіх ваеннаслужачых у ваенна-навучальных установах Міністэрства абароны Расійскай Федэрацыі ў 1998-2008 гг.". За час выканання Праграмы ў 38 ВНУ Расійскай Федэрацыі было падрыхтавана 842 ваеннаслужачых: слухачоў - 435 (у тым ліку 2 ад'юнкта і 2 дактаранта), курсантаў - 407.

З 2008 года навучанне слухачоў і курсантаў у ВНУ Мінабароны Расіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з пастановай Урада Расійскай Федэрацыі ад 23 снежня 2004 г. № 832 "Аб льготнай падрыхтоўцы нацыянальных кадраў і тэхнічнага персаналу замежных дзяржаў у адукацыйных установах вышэйшай, сярэдняй і дадатковай прафесійнай адукацыі і ўстановах павышэння кваліфікацыі (перападрыхтоўкі спецыялістаў) Міністэрства абароны Расійскай Федэрацыі ".

У цяперашні час у 23 ваенна-навучальных установах (філіялах ваенна-навучальных устаноў) Міністэрства абароны Расійскай Федэрацыі ў інтарэсах Узброеных Сіл навучаюцца 524 ваеннаслужачых.

У 2011 годзе было накіравана на бязвыплатнай аснове на навучанне ў 12 ВНУ Міністэрства абароны Расійскай Федэрацыі 127 курсантаў.

Дадзеная падрыхтоўка ваенных кадраў спрыяе ўмацаванню абараназдольнасці абедзвюх краін і, улічваючы эканамічныя інтарэсы, з'яўляецца практычным мерапрыемствам у рамках АДКБ і Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы, а таксама ў рэалізацыі сумесных мерапрыемстваў па забеспячэнню функцыянавання РГВ (С).